tisdag 1 maj 2007

Lettland - Sverige 2-8

Ikväll var det dags för Sveriges match nummer 2 i VM-ishockeyn. I första omgången besegrades Italien med 7-1 och idag blev det som sagt var 8-2 och ytterligare en storseger.

Efter att ha fört en allmän hockey-vm-historie-diskussion med Daniel nattetid över msn igår natt, frågade Daniel mig idag ungefär en timme innan matchstart varför han och jag inte hade sett till att ha en Hockey-VM blogg.

Jag svarade att förmodligen har vi ingen eftersom ingen av oss kommit på att vi ska ha någon innan du frågade nu. Så sagt och gjort tillverkade Danne en och gav mig rättigheter att skriva där. Jag gavs också order om att plocka ihop någon slags inför matchen-text. Sagt och gjort så skrevs det ihop en text för att sedan bege mig till Thomas för att se matchen i fråga.

Därefter studerade vi Spaniens VM-historik i de lägre VM-divisionerna innan vi åter begav oss hem igen.

För er som vill ha koll på vår VM-blogg hittas den på adressen http://ishockeyvm.blogspot.com Daniel har dock order att se till att få ordning på lite lay-out och sånt så det hela ska se bättre ut än det gör idag.

Inga kommentarer: