torsdag 24 maj 2007

Bloggportalen - Ingen framtid

Igår följde jag bloggtrenden och registrerade min blogg på bloggportalen.se Där finns alla möjliga och omöjliga bloggar presenterade och även topplistor över de mest besökta bloggarna.

Jag valde att titta igenom vad som säljer, och vad man ska skriva om för att vara "inne" i bloggsverige. Eftersom såna där uppdragsbloggar känns totalt ointressant så valde jag toplistan för privatpersoner som skriver för att det är roligt.

Då gör jag den stora upptäckten. Jag har ingen framtid som bloggare, eller i alla fall ingen framtid att nå stora besökssiffror och klättra i topplistor. För gör man en genomgång där så finns det i toppen enbart modebloggar. Alltså ett gäng bloggare med bilder på nya kläder och accessoarer som är inne just den här veckan och som man bara måste ha.

Själv är jag inte det minsta intresserad av att leta runt på diverse löst bloggfolks önskelistor, så jag låter nog de där toplistorna vara för sig själva i fortsättningen. Jag har heller inte något behov att leta runt efter saker jag själv skulle vilja ha och sen se till att få bilder på dessa för att göra egna önskelistor här.

Istället vill jag fortsätta skriva om inget alls, eller allt för den delen. Men mest av allt vill jag inte skriva om mode.

På nåt sätt känns det rätt skönt att inte ha nån framtid om framtiden ser ut så.

Inga kommentarer: