söndag 27 maj 2007

Förutseende Daniel eller bara lyckligt sammanträffande

Jag ska göra en liten tillbakablick till mitt föregående inlägg nu. Det om Star Wars-maratonet igår. Surfade precis runt på dvdforum.nu och hittade en rubrik om när såg du Star Wars på bio för första gången?

Anledningen till frågan är att den första filmen fyller 30 år under 2007, så ett grattis får man nog allt bjuda på redan nu. Jag visste ju iofs redan om att det var så eftersom jag själv föddes samma år som filmen. Sånt håller man lite koll på i alla fall.

När man sen läser det där inlägget just nu blir man ju lite nyfiken på att kolla upp vilken "födelsedag" filmen har. Där kommer det lyckliga sammanträffandet in. Det visar sig nämligen att den visades första gången på bio i USA den 25 maj 1977... alltså exakt 30 år (och en dag) innan vårt maraton.

Huruvida det rör sig om ett lyckligt sammanträffande eller om Daniel varit förutseende och kontrollerat sånt kan jag inte svara på. Daniel själv får nog hoppa in med svaret vad det lider.

2 kommentarer:

Daniel Sundström sa...

Naturligtvis vill jag svara på den frågan med att säga att jag efterforskat en hel del och planerat in vårt maraton efter detta datum.

Men det kan jag inte. Allt är ett stort jävla sammanträffande och det är lite kusligt, om sanningen skall fram. Fy fasen vilken timing!

Henke sa...

Man kan nog säga att "the force was with you" när du valde dag.