måndag 21 maj 2007

Fotboll --> Kalas --> Fotboll --> Innebandy

Ungefär så som rubriken ser ut så såg även helgen ut för undertecknad. Lördag var planerad sedan tidigare som fotbollsdag och spelet skulle inledas vid 12.00, dock sammanföll det med ett stadslopp för Joel och Mattias, med diverse krav från andra spelare om att få närvara som publik. Så starten senarelades med 45 minuter vilket efter att ha sovit ytterst få timmar den natten får ses som ett bra beslut för min del.

Natten inleddes med att jag gick och lade mig rätt sent, sådär vid tvåtiden. 2 timmar senare väljer en av katterna att komma in och gömma sig under sängen med en råtta som ska ätas. Knakar och donar av den så att försöka glömma bort den och sova vidare är rätt omöjligt så det hela slutar med att jag kliver upp blir pigg och sätter mig och tittar på TV. Somnar iofs till en del framför tv'n fast inga längre stunder eller så.

Efter fotbollen ska det tydligen vara kalas hemma hos Lina så jag åker hem för att göra mig ordning och vila lite framför tv´n och somnar som en stock. Vaknar senare av att Thomas ringer och tycker att det är dags att jag infinner mig på festen, så jag ringer Lelle och ordnar taxi. Väl där framme väntar en väldigt trevlig fest med en massa människor som varit totalt osynliga tidigare i mitt liv. Minnet säger mig att nån i alla fall hette Pierre och var någon slags expert på Personuppgifts lagen (PUL).

När kvällen gått ett tag ska det förflyttas ner på stan så folk börjar försvinna i taxi. Den första taxin hinner till och med smita ifrån Lina så hon kommer tillbaka in till oss få som var kvar. Eller det var väl egentligen jag, Thomas och Joel kvar som satt i en politisk diskussion med Linas mor och moster. Därefter kommer nästa taxi som vi tar ner för att gå på gamla hörnet som nu hade blivit en slags sportbar. Där satt vi i källaren och tittade på baseball och diskuterade medans Lina sprang runt på tranan.

På väg hem träffade jag och Thomas en Norrman och en svensk som jobbade i Norge och letade efter en efterfest. Hur det gick för dem har jag ingen aning, men dom var rätt komiska om jag kommer ihåg det hela rätt.

Söndagen inleddes sedan med att sova mig igenom Serie A fotboll på TV och därmed i efterhand när jag tittade igenom alla resultat se att Livorno nu säkrat kontraktet inför nästa säsong då två av lagen under dem i tabellen möts i sista omgången och därför inte bägge två kan kliva av planen med de 3 poäng de skulle behöva för att passera Livorno.

Efter att ha vaknat till och fotbollen tagit slut var det dags för ett pass av innebandy. En snabb kontroll av laguppställningar på nätet innan jag åkte visade dock att ett stort antal spelare skulle saknas. Joel och Mattias hade massiv träningsverk av stadsloppslöpning och Nicolina hade skadad Nacke. Däremot skulle ett nyförvärv av Åslund finnas närvarande. Vi hade försökt förklara reglerna som gällde dagen innan på fotbollen. DVS att alla får vara med och spela men man får inte vara bra. Det hade han tydligen inte lyssnat för noga på för han var en sån där som sprang som en tok och hur man än vände sig om så stod han där man skulle vara, och så fort han fick tag i bollen så gick den i mål hur han än gjorde med den. Kanske inte ska hålla det hela utanför att han efter matchen som slutade 55-53 att Åslund utsågs till matchens spelare och i gissningar så var han säkert inblandad i hälften av målen åtminstone.

Det finns även en del bildbevis från festen hos Lina och från Innebandyn som kan tänkas läggas in i senare post om orken finns.

Inga kommentarer: