söndag 13 maj 2007

Ola Salo och Kanadensarna

Varför erkänner folk aldrig att dom sover? Spelar ingen roll om nån ringer kl 4 på natten, så svarar man att "nä nä jag sov inte... står och kokar makaroner här vettu" eller något sådant.

I alla fall igår på förmiddagen medans jag fortfarande sov, ringde Lelle och väckte mig, så jag provade att erkänna att jag sov för att se hur reaktionen skulle bli på det. "Det kan du gott ha" var hans enda kommentar, vilket han nog också hade rätt i.

I alla fall hade han konstaterat att det igår var semifinalsdags i hockey-VM och försökte styra upp en allmän visning hemma hos någon. Thomas fick bli ett bra offer att utsätta för detta. Han både har TV3 och antogs vara hemma, så sagt och gjort ordnades hockeytittande där. När jag kommer dit ock kliver innanför dörren upptäcker jag att även Daniel finns där. Han hade förmodligen sett till att teatertränandet skulle ha slutat i tid. Jag fick också klart för mig att vi skulle hoppas på att Kanada skulle vinna (men vi skulle heja på Sverige ändå). Allt detta för att om Kanada vann så skulle vi kunna spela innebandy med gott samvete ikväll. Sjävklart vann ju Kanada också, så nu får dom som tittar en ointressant final med Finland-Kanada och vi kan spela innabandy i lugn och ro.

Senare på kvällen var det dags för Melodifestivals-final och där gick det lika bra för Sverige som hockeyn tidigare på kvällen. The Ark blev totalt utspelade och slutade på 18:e plats. Grattis Ola

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det var ju inte direkt så att jag ringde tidigt på morgonen.. =)

Och förresten, vem spelar innebandy i lugn och ro? =)

Henke sa...

Näe du ringde ju faktiskt en tid då man normalt är vaken... poängen i det hela var ju att jag erkände att jag sov, vilket man inte brukar göra.

å så det där med lugn och ro... beror ju lite på hur man menar... men utan att behöva bekymra sig om hockeyfinal som utspelas samtidigt då :)