tisdag 29 maj 2007

Hur intressant är Italienska landslaget i fotboll?

Såhär dagarna innan kvalfotbollstider så skrivs det spaltmeter efter spaltmeter on Zlatan och svenska landslaget och det kan ju vara trevligt för dem som vill läsa det. Ja jag kan erkänna att det är intressant för min del också.

Men nu är det såhär att jag hittat lite intressanta händelser i det italienska landslaget också. I normala fall är det väl inte allt för intressant att följa hur det går för dem. Eller rättare sagt jag brukar inte bry mig speciellt mycket alls. Nu ska det dock bli intressant att följa deras 2 kommande matcher.

Anledning?

Ja till exempel så finns Christiano Lucarelli med i truppen för en gångs skull. Tillsammans med även Marco Amelia från Livorno. Amelia lär dock inte få en endaste minut speltid, men förhoppningar om Lucarelli bör man ju ha. En spelare som spelar Serie A i en klubb som är bara poäng ifrån att åka ner i Serie B, och samtidigt placerar sig på andra plats i skytteligan på 20 mål måste vara intressant för förbundskaptenen att släppa in på planen.

Italienska truppen inför matcherna mot Färöarna och Litauen:

Målvakter:
Christian Abbiati, Torino
Marco Amelia, Livorno
Gianluigi Buffon, Juventus

Försvarare:
Andrea Barzagli, Palermo
Fabio Cannavaro, Real Madrid
Alessandro Gamberini, Fiorentina
Marco Materazzi, Inter
Massimo Oddo, Milan
Manuel Pasqual, Fiorentina
Max Tonetto, Roma
Gianluca Zambrotta, Barcelona

Mittfältare:
Massimo Ambrosini, Milan
Daniele De Rossi, Roma
Aimo Diana, Palermo
gennaro Gattuso, Milan
Simone Perrotta, Roma
Andrea Pirlo, Milan

Anfallare:
Alessandro Del Piero, Juventus
Antonio Di Natale, Udinese
Filippo Inzaghi, Milan
Cristiano Lucarelli, Livorno
Fabio Quagliarella, Sampdoria
Tommaso Rocchi, Lazio

1 kommentar:

Daniel Sundström sa...

Tja, med två så vassa anfallare som Inzaghi och Del Piero så är jag tveksam till att Lucarelli får starta. Men ett inhopp kan vi alltid hoppas på, om inte annat för att du skall bli glad!:D