söndag 8 februari 2009

Tobaksfritt helgjobb

Var lite orolig för hur det skulle gå att jobba helg som tobaksfri. Inte just på grund av att jag jobbade utan mer på grund av att det stora stunder finns ganska mycket mindre att göra på jobbet när det är helg. Jag har ju fortfarande den där sista riktiga snusen kvar, som jag enligt alla överenskommelser får ta om det skulle bli för jobbigt. Men min förhoppning är att den inte alls ska tas över huvud taget, utan bara finnas där som något att skylla på när det är blir jobbigt. Då är det tänkt att jag ska säga till mig själv att det blir värre sen, så det är bättre att du spar den tills dess.

Jag var alltså lite orolig för att jag inte skulle klara att övertyga mig själv om detta idag på jobbet, men jag hade 2 saker som hjälpte till att klara detta galant.

&


Dvs nikotin- & tobaksfritt snus och MSN. Kanske inte just msn, så mycket som de människorna som fanns online och såg till att tiden på jobbet kändes mycket kortare än det egentligen var. Särskillt en dag som denna när normala helgsysslor på jobbet inte var möjliga att genomföra av olika orsaker. Så tack för hjälpen

Nu är klockan mycket mer än vad den egentligen borde vara, särskilt med tanke på att jag fortfarande är vaken. Så jag ska ta och förflytta mig till sängen och försöka sova lite. God Natt på er.

Inga kommentarer: