lördag 21 februari 2009

Fortkörning

Precis hemkommen från jobbet nu och när jag kliver ur bilen här hemma så ser jag en till bild svängandes in bakom mig. Den bilen visar sig innehålla 2 poliser som hade kört bakom mig och reagerat på att jag kört snabbare än vad vägskyltarna visade.

Nu hade dom ju inte några mätinstrument annat än att de hade jämfört med mätaren i sin bil, så det fanns inget utrymme för att försöka ge mig fortkörningsböter eller något sådant. Så polismannen nöjde sig med att påpeka att jag nog borde köra lite saktare nästa gång och så fick jag lämna alkoholprov och visa körkortet som en snäll gest så att de inte skulle ha följt efter förgäves.

Därefter så önskade vi varandra trevlig kväll. Jag gick in hit och satte mig och han får åka ut och vakta onyktra bollnäsbor.

1 kommentar:

Thomas sa...

Hehe... En liten dos vardagsdramatik är ju aldrig fel