lördag 14 februari 2009

Ny Thåström

Nytt album med Thåström på väg alltså. I och för sig får vi vänta till den trettonde mars innan det släpps, men idag (eller eftersom klockan är mer än midnatt, så ska det väl stå igår) kom tjuvstarten i form av en ny singel som döpts till "Kärleken är för dom".

Eftersom jag dels jobbade fram till 17 idag och det dessutom var kallt ute så har jag inte letat mig ner på stan för att införskaffa singeln än, men funderar på om det kan vara värt att göra det imorgon kanske.

Har i alla fall letat upp den på youtube så att man kunde få sig en tjuvlyssning. Klart skön låt med samma Thåströmkänsla som man är van vid. Inte i närheten av det bästa han gjort, men alltid trevligt med lite nytt från sveriges ende rockstar.

GP betygsätter singeln med 4/5 här i alla fall






Jag stod i fönstret i ett hus vid havet.
Jag såg henne komma genom trädgår´n där
Jag tror inte att hon visste att jag såg eller hörde
Men jag såg o jag hörde hur hon sjöng, tyst för sig själv:

Kärlek är för dom, dom som har tur,
Kärlek är för dom, dom som har tur.
Kärlek är för dom, kärlek är för dom.
Kärlek är för dom.

Jag körde neråt mot den gyllene staden,
Frågade flickorna som stod längs vägen.
Dom bara stirrade ner i marken o sa:
Min herre ni, ni vet ingenting, ni vet ingenting.

Kärlek är för dom, dom som har tur.
Kärlek är för dom, dom som har tur.
Kärlek är för dom
Kärlek är för dom
Kärlek är för dom

I kvarteren bakom stationen, jag frågade poeterna som satt där på rad
Dom bara glodde kaninögda rakt fram,
Till slut, till slut sa en av dom:
Vad kan vi om sånt?

Kärlek är för dom, dom som har tur
Kärlek är för dom, dom som har tur
Kärlek är för dom
Kärlek är för dom

Vad kan vi om sånt?

Kärlek är för dom
Kärlek är för dom
Kärlek är för dom

Inga kommentarer: