fredag 20 februari 2009

Skriva ikapp

Jag har ju varit riktigt duktig i uppdateringstakt hittills under februari, även om nivån av hur intressanta inläggen är inte riktigt har kommit ikapp än. Detta har varit sanning fram till natten mot onsdag. Efter det har det inte hänt något alls, så jag får väl ta och göra ett inlägg som sammanfattar tiden från det och fram till nu.

Onsdagen började med en tidig morgon. Klockan ringer 04.40. Bara att kliva upp, borsta tänderna och sedan åka till gymmet på folkhögskolan för ett träningspass innan jobbet. Där konstaterade jag att trappmaskiner är rätt så jobbiga klockan 5 på morgonen med för få timmars sömn under natten innan. (jag har alltså lärt mig hur man ställer in så att maskinen startar)

Efter träningen så blev det lite vilande innan jobbet, sedan förflyttning till en förfest och därefter utfodring på tranan. Jag var nykter och designated driver för kvällen, medan övriga deltagare drack sprithaltiga drycker. En sån kväll så kan man konstatera att om man tycker tranan kanske inte är det bästa stället när man går ut där i onyktert tillstånd så ser man väldigt tydligt hur dåligt det faktiskt är när man har full kontroll på vad som händer. En drink handlade jag faktiskt, fast inte åt mig själv då utan som födelsedagsdrink till en kompis som fyllde år.

Torsdagen sedan började återigen med träning. 8.15 var det tänkt, men jag hade fått ett sms av Daniel om att han var lite försenad och tyckte att jag kunde komma förbi och hämta upp honom när jag åkte. Jag ville dock äta frukost först så starten sköts upp till halv. Ytterliggare en halvtimme senare hämtade jag Daniel för träning. Efter träningen försökte han övertala mig att åka till Söderhamn. Jag var mer i behov av sömn så jag vägrade.

Väldigt kortfattade dagar det där, men nu så är jag i alla fall framme vid nutid. Dagen hittills har spenderats med ytterliggare ett träningspass. Idag vid 5 på morgonen igen. Även om natten innan idag nog är den natt som jag sovit flest timmar innan träning så var nog idag den morgon jag var tröttast när jag kom till gymmet. Ingen trappmaskin idag alltså, utan det fick bli en fokusering på ben/axlar istället.

Nu så sitter jag och tittar på lite humorklipp/musikklipp på youtube och förbereder mig för att agera bisittare i radio. Daniels ordinarie bisittare har tydligen smitit hem i förtid på sportlov, så då får jag rycka in. Jag har blivit lovad att få ha tillgång till laptop med internet för att kunna sitta och googla fram menlös fakta om det han pratar om.

Inga kommentarer: