måndag 16 februari 2009

Ginzabeställning

Idag så dök min beställning från Ginza upp också. Var tänkt från början att två skivor skulle beställas. Först Misfits - Project 1950.

En skiva där de har plockat fram gamla klassiker från 50-talet och spelat in dem i lite punkigare versioner.

Dessutom så hade jag upptäckt att det fanns en samlingsskiva på 2 discar med solomaterial av Thåström, så den måste jag ju också köpa med tanke på hur billig den var.

När jag stoppade ner den sistnämnda i varukorgen och tittade på fler titlar av samma artist så visade det sig att hans äldre skivor kostade 30-40 kr per skiva. Lika bra att kasta ned de jag inte hade, eller de jag haft men som av olika anledningar försvunnit ur skivsamlingen tänkte jag. Så det hela slutade med 6 skivor istället för 2.



Dagens låt i bloggen får därför bli Runaway med Misfits plockad från ovan nämnda skiva


2 kommentarer:

Daniel Sundström sa...

Har du skivor som försvunnit ur din samling? Hur går det till egentligen? Det har jag aldrig varit med om.

Henke sa...

En tänkbar lösning är att flytta ofta, vilket jag gjorde ungefär en gång om året ett tag. Det ledde till slut i att jag hade ett antal lådor med sådant som inte packats upp på 2-3 flyttar. Dessa lådor slängdes för 2 flyttar sedan utan att titta i dem. I en av dessa lådor misstänker jag starkt att det fanns några skivor som borde ha funnits på annan ort.