torsdag 5 februari 2009

Det jobbigaste delarna och positiva ågärder

Jag har inte än tappat suget efter snus, och vissa tidpunkter är det jobbigare att inte kunna ta en snus än andra. Det första jag gör efter att ha klivit upp på morgonen är att ta en snus. Så har det varit varje dag i många år. För att bryta detta så har jag börjat att äta frukost regelbundet, vilket ju sägs vara bra.

Det är annars inte bara suget efter snuset som är det jobbiga, utan också att bryta vanor. Som exempel gångvägen från ytterdörren och till bilen på morgonen utan att ha en dosa att plocka fram för att ta en snus. Där är det mer vanan av att göra så som ska brytas.

Jag har funderat på det här med substitut också. Fungerar nikotintuggummi på samma sätt som motverkan mot suget efter snus som det gör för en rökare som försöker sluta? Ska man kanske hellre leta nåt annat substitut?

Till er som liksom mig har reagerat på att mina blogginlägg har blivit mycket kortare på senare tid än vad de varit innan så kan jag bara säga att jag följer trenderna inom bloggvärlden. Daniel påpekade att mikrobloggande var inne och långa inlägg var ute nu. Så jag har helt enkelt omedvetet följt trenden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trender hit och trender dit - vi vill ha tegelstenar!

Henke sa...

jag ska försöka bättra mig lite där också fredrik