tisdag 10 februari 2009

Morgonträning en gång till

Jag ska väl till att börja med erkänna att jag normalt inte är en morgonmänniska. Snarare nattmänniska, men för andra morgonen i rad har jag nu infunnit mig på folkhögskolan för att bruka deras gym vid 5 tiden på morgonen.

Kombinationen nattmänniska och att träna så tidigt bör ju egentligen inte gå ihop. Särskillt inte när man kvällen innan träning envisas med att komma i säng klockan 2 på natten dessutom.

Däremot så måste jag erkänna att träningen faktiskt är en skön inledning på dagen. Man vaknar och dessutom ser till att vara duschad, klädd och klar redan 2 timmar innan jobbet.

Idag somnade jag till en liten sväng efter träningen framför tvn innan det var dags att åka och jobba.

Imorgon får jag dock sovmorgon fram till 6 eftersom det ska vara ledig dag från morgonträningen. Kanske blir det nån annan form än av fysisk aktivitet framåt kvällningen istället. Promenadaktivitet eller något om det inte är för kallt ute. Eller om jag lyckas övertyga Daniel att det passar att varva med ett pass badminton eller nåt.

Inga kommentarer: