tisdag 3 februari 2009

De 2 sista lär gå åt idag

Ifall det inte var någon som förstod mitt inlägg igår, så handlade det om att det är dags att göra sig ett nytt försök till att sluta använda snus. Totalt oförberedd så beordrade Pernilla (eller nej inte beordrade, men frågade i alla fall) mig att delta i ett sluta snusa-projekt. Så det var väl bara att hoppa på. Det är ju i alla fall något som behöver göras.

Det ingick i överenskommelsen att de få som fanns kvar i dosan skulle få förbrukas, vilket för min del betydde 5 st. 3 av dem gick åt under dagen i går. Bara det ett stort framsteg då ja en normal arbetsdag har förbrukat 3 snusar fram till förmiddagsrasten åtminstone.

Nu finns det 2 kvar och de lär väl gå åt på jobbet under dagen. Än så länge har det gått förhållandevis bra, men då har jag ju fortfarande haft de där 2 som jag vet att jag kan ta av om det skulle behövas.

Det enda jag märkte av det hela på igår var att jag nog hade lite mindre tålamod i att förklara datorproblem för folk som absolut inte borde tillåtas köpa datorer, men inget jag visade för dem såklart.

Nu är det dags att bege sig till jobbet för att se hur det kommer att gå den första dagen då det jag har kvar kommer att ta slut. Efter det så finns bara självplågeriet kvar.

Inga kommentarer: