tisdag 16 oktober 2007

Jag, en bisittare i radio

Inte alls många timmars sömn inatt. Började med att jag höll mig vaken fram till tretiden inatt och skrev lite fusklappar. Sen gick jag upp tidigt idag för att åka till folkhögskolan och vara bisittare åt Daniel i radio.

Daniel har ju börjat radiolinjen där och skulle därför sända ett provprogram i radio för att se om de är redo att få en fast tid varje vecka att sända på. Till programmet idag valde Daniel att uppmärksamma att det för några dagar sedan var 40 år sedan Che Guevara avrättades och kallade därför in mig som någon slags expert på ämnet.

Vi gick snabbt igenom hans bakgrund, kubanska revolutionen och hans död innan det var dags för nästa punkt i programmet, fotboll och EM-kval. Lite snabb redogörelse för matchen mot Liechtenstein i lördags, matchen mot Nordirland imorgon och förutsättningar för att ta sig vidare till EM.

så alltså Fotboll och Che Guevara, rätt passande ämnen att blanda för en livornesi.

Inga kommentarer: