tisdag 9 oktober 2007

Istället för fredagen den 13:e

Det sägs ju att den trettonde i månaden är en otursdag, i alla fall om den inträffar på en fredag. Det där har tydligen inte min bil hört talas om. Den har tydligen bestämmt sig för att den stora otursdagen ska vara tisdagen den nionde istället.

Idag är det både nionde och tisdag, så därför hade min bil otursjulafton som började med att jag skulle åka och äta frukost på jobbet. Upptäckte då att jag nästan inte hade luft alls i ena framdäcket, så jag svängde in på macken och fyllde på. Efter att jag kom tillbaka från frukosten så var däcket nästan helt tomt igen. Uppenbarligen har jag punktering, så jag fick byta och skruva dit reservhjulet istället.

Efersom bilen inte ville nöja sig med det utan fortsätta fira otursjulafton lite till så började lampor i bilen som i vanliga fall lyser började blinka istället för att lysa därefter slocknade de helt och bilen var helt död. Eller det var den kanske inte, men batteriet var totalt urladdat så bilen gick inte att starta. Lite tur i oturen så jobbade jag rätt nära Saab så traskade dit på lunchen och köpte ett nytt batteri. Hej då 900 kr.

Satte sen i batteriet och bilen startar igen, men varningslampan för batteriet lyser fortfarande. Det ska den ju inte göra tycker jag, så kollar upp det och tydligen så laddar inte bilen batteriet, vilket den ska göra medans man kör omkring. Slutsat, något i generatorn är trasigt.

Alltid sådär jätteroligt med onödiga utgifter till en skitbil som egentligen hör hemma på skroten.

1 kommentar:

Unknown sa...

Lider med dig.
Bilar är inte nå vidare roliga =(