onsdag 24 oktober 2007

Dagens låt

Stjäl lite koncept och presenterar en dagens låt. Får väl se hur länge jag orkar sitta och leta nåt att ha som dagens låt, men några dagar ska jag väl i alla fall orka med tycker jag. Tänkte ge mig på att välja ut lite mer oväntade låtar än de flesta andra som kör med den här idén i sina bloggar, och säkert ofta med musik som är rätt långt ifrån den musik jag vanligtvis lyssnar på.

Hade redan tänkt ut vad som skulle få inleda som dagens låt, problemet var bara att jag inte visste vad låten hette. Den var i alla fall gjord av Kris Kristofferson. Jaja leta lite på youtube så hittar du den. Eller inte, fast ska erkännas att jag gav upp rätt snabbt med letandet. Hittade dock på en annan och kanske mer känd låt han gjort och klickade mig vidare på "Related Videos" eftersom Janis Joplin gör en cover på låten som är bättre än originalet.

Inga kommentarer: