onsdag 17 oktober 2007

Jag fick ett mail från Företagsnisse

Tittade mailen idag och såg att det ramlat in ett mail från nån företagsnisse. Företagsnisse skriver att han tittat på min blogg och tyckte att den såg ut att rikta sig till personer hans företag gillar så därför vill företagsnisse köpa annonsplats på min blogg.

Därför, bäste företagsnisse, vill jag klargöra lite innan du funderar vidare på att annonsera här. För det första är det här en väldigt liten blogg som jag mest skriver på, inte för att attrahera diverse läsare utan mest för egen del. Det är också ett väldigt begränsat antal personer som ramlar förbi på regelbunden basis.

Om eran kundgrupp består av detta fåtal besökare så kan jag förstå att ni är intresserade av att köpa annonsplats. Det finns iofs också en annan grupp besökare här och det är de som av någon anledning sitter på nätet och letar information om ett företag vid namn Monetar Pensionsförvaltning. Jag får mellan 1-5 besök dagligen från såna som sökt på det i någon sökmotor också. Så riktar ni er till pensionssparare kan det säkert finnas någon slags liten kundkrets som är intresserade av era annonser också.

I annat fall skulle alla spenderade pengar här vara pengar kastade i sjön för er del, och ifall ni nu av någon anledning har bestämt er för att rikta er till ovan nämnda grupper så har ni så pass liten kundkrets för att det ska finnas någon som hellst utrymme i budget för att spendera på annonsplats just här.

I övrigt så är den här bloggen så långt ifrån kommersiell du kan komma, vilket betyder att jag inte är intresserad av att placera ut reklam här över huvudtaget. Hittar jag något jag vill göra reklam för, så skriver jag om det helt gratis ändå.

*Företagsnisse heter egentligen något helt annat

3 kommentarer:

Anonym sa...

Annars tycker jag "Företagsnisse" vore ett av svergies bästa företagsnamn. :)

Josefine sa...

Menee, du skulle ju ha tackat och tagit emot money. :)

Henke sa...

Josefine: skulle jag iofs ha kunnat göra. Känns dock inte rätt att göra det, iaf inte i det här fallet.

En annan blogg en annan gång kan jag inte svara för att jag hade gjort samma sak, men på den här kändes det fel.