måndag 29 oktober 2007

Inatt var jag svag

Igår var jag nästan lite stolt över mig själv, även om jag blev lite för svag frammåt natten. På morgonkvisten tog jag iofs en gammal hederlig riktig snus. En sån där med både tobak och nikotin i, men sen hela dagen efter det så överlevde jag på sån där substitutsnus som inte innehåller nåt annat än majs och smak/luktämnen.

Det gick faktiskt riktigt bra också, inga större problem med "abstinenser" eller liknande. Inte förräns det var dags att sova, då gick det inte längre. Det spännde i munnen och kändes som att tänderna växte en par centimeter i minuten... och helt omöjligt att lyckas somna. Jag visste ju att jag hade en dosa med botemedel i bilen. (placerad där så jag inte skulle falla allt för lätt för frestelsen och ta en sån istället för den snusfria sorten).

Men när den inte längre hjälpte och jag kände att sömn behövdes om jag skulle orka upp till informationen på arbetsförmedligen så gav jag upp klockan 2 och gick ut och hämtade dosan. Avslappnad av den gick det sen bra att somna.

Ett litet tillbakasteg i kampen mot att bli helt fri, men ändå ett steg frammåt om man ser till hela dagen. Idag fortsätter vi med substitut och ser hur det går.

5 kommentarer:

Nico sa...

Grattis, grattis! Du verkar ju klara det här rätt så bra. Det är väl bara att fortsätta som du gjort så kommer du snart vara drogfri :)

Josefine sa...

Inatt var jag svag... låter som en bra boktitel

Henke sa...

haha... jag kanske skulle ge mig på att skriva den boken nån gång i framtiden

Josefine sa...

det tycker jag låter bra :)

när jag startat ett eget bokförlag kan jag ge ut den

Henke sa...

isåfall får du nog se till att ha några storsäljare i byrålådan för att ta igen förlusterna på den boken :p