lördag 27 oktober 2007

Back to school?

Var ju lite trötter igår när jag satt här och skrev, men avslutade med något om att jag skulle återkomma efter att ha vaknat på lite. Tydligen vaknade jag aldrig till eftersom det inte kom nåt nytt inlägg.

I alla fall så ska jag väl återspegla lite på Arbetsförmedlingsbesöket. Det brukar ju normalt vara så att man går in säger hej och lite snabbt sånt de behöver veta och så är man klar. Den här gången tog det lite längre tid, kanske beroende på att jag frågade lite om "rätt" saker. Bland annat om hur/var jag hittar lediga jobb i Norge. Hmm nej jag ska inte flytta dit, men till rätt jobb skulle jag kunna tänka mig att pendla. Under förutsättning att det går att få till det på nåt sätt så att jag jobbar 1-2 veckor och sen ledig 1-2 veckor. Ska i alla fall sätta mig och leta igenom vad som finns och som kan kännas intressant.

När man ska göra handlingsplan så får man också ett häfte där man ska skriva upp mål inför framtiden och sånt (en enkät de använder för att göra handlingsplanen). I den har jag alltid haft med som ett eventuellt mål att börja studera, fast mest haft det som en sån där sak "på lite längre sikt..."

Nu har i alla fall arbetsförmedlingen insett att jag har gjort andra saker än att måla i mina dagar och hittat att jag sprungit som tim-vikarie i äldrevården i 5 år, så därför har de bjudit in mig till nån informationsträff på måndag om just en vårdutbildning.

Passade på att fråga lite löst om vad det var för något när jag ändå var där nere igår och vad jag förstod så handlade det om att läsa in vårdlinjen. Vet inte om det var genom komvux vård, eller om det var genom något annat. Det var i alla fall som så att om jag skulle gå så köper AF en plats på utbildningen åt mig så jag får gå utan att behöva blanda in CSN. Får motsvarande A-kassa istället.

Känns faktiskt lite intressant så här nu. Får väl veta mer på måndag vad det verkligen handlar om, men är det något intressant så kan det alltså bli så att jag får gå tillbaks till skolbänken igen.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Låter bra! Behövs fler män inom vården.

Anonym sa...

Vården behöver människor som dig Henrik. Dessutom kan du måla korridorer när du får tid över.