söndag 14 oktober 2007

Innebandy för bakfulla

Igår när jag vaknade hade jag fått ett meddelande av Thomas på MSN att jag borde infinna mig hemma hos honom under kvällen eftersom han skulle ha fest. Och eftersom Mia skulle ner på bolaget och handla Whiskey åt sin bror fick hon i uppdrag att införskaffa lite öl åt mig också.

Hon kom hem med ett gäng Staropramen och två Hobgoblin. Måste ha lärt upp henne bra i vad för slags öl jag gillar antar jag. I alla fall var det en riktigt trevlig fest med mycket folk hemma hos Thomas, med Liechtenstein-Sverige rullandes på tv i bakgrunden. Sverige gick och vann med 3-0 och allt annat än vinst där hade varit totalt fiasko.

När kvällen började bli lite senare blev det dags att förflytta oss ner till stan för att springa på Club 25 på tranan alternativt Bells för de som föredrog det. Jag började med ett kort besök på Bells innan jag flyttade mig in på Tranan istället. Där träffade jag på en hel del folk jag inte sett på länge, vilket alltid är roligt.

Idag har jag sen mest spenderat tiden med dagen-efter terapi framför dator och tv för att på kvällskvisten ta mig en promenad ner till Gärdet och hämta bilen som stått kvar där sen igårkväll. Sen var det dags för säsongens första innebandyspelning. Kan lova att det kändes av att man inte rört på sig på ett antal veckor nu. Att nyttigheten inte heller var den största igår påverkade säkert en del också.

Bättre hall att spela i hade vi också om man jämför med den vi hyrde förra vintern. Den här var mycket större, och gratis i hyra dessutom också eftersom Daniel har fått för sig att utbilda sig till radiopratare. Nu får vi bara hoppas att Daniel lyckas med planen att boka den en fast tid varje vecka så man får regelbunden motion den här vintern också.

Har pratats en del om att byta ut innebandy som aktivitet ibland också, och i den nya hallen finns ju möjligheterna att prova lite andra aktiviteter.

Inga kommentarer: