lördag 30 juni 2007

Tennis på gräs - överskattat eller intressant?

Det är ju den tid på året just nu när Wimbledon turneringen i tennis ska spelas. Frågan är ju hur intressant det egentligen är med Tennis på gräs (eller på grus med för den delen)

När jag var yngre brukade det ju vara kul att titta på när Stefan Edberg och Mats Wilander spelade. Vet inte riktigt varför, så här i efterhand. Nu har jag inte sett en hel tennismatch på flera år.

I alla fall så satt jag här vid datorn och kom på att jag skulle titta runt hos de online bookmakers jag har konton hos. Har inte lagt ett spel på flera månader nu av nån anledning så hade inte ens koll på hur mycket jag hade på olika konton eller så. Roligast var det att titta in på Betfair, inte bara för att det var där det fanns mest pengar utan också för att det är där man kan hitta flest roliga spel och bäst odds till det man hittar.

Fastnade vid att hålla lite koll på Wimbledon-tennisen där. Det är ju rätt regningt i England så fortfarande inte klart om man kommer till spel idag eller inte. Väderrapporterna säger lätt regn idag så större chans än dagarna omkring idag ändå.

Betfair hade i alla fall en marknad där man kunde spela på om det blir spel på Centrecourten idag eller inte. Just den marknaden var den jag fastnade vid att följa och oddsen hoppar upp och ned en hel del där. Efter att ha följt den ett tag och även köpt och sålt en del odds på både ja- och nej-alternativet ligger jag just nu inne med att jag vinner pengar oavsett hur det slutar.

Blir det spel på centrecourten idag vinner jag lite grann. Blir det inte det så vinner jag mer. Tror jag ska sluta hålla koll på den marknaden nu när jag ligger plus hur det än går.

Och just det ja, för att återgå till rubriken så ska jag väl svara på min egen fråga också. Tennisen i sig är väl inte så intressant att följa. Däremot kan det vara intressant att följa hur liveodds snabbt ändras om några bollar byter vinnare.

Inga kommentarer: