fredag 29 juni 2007

Sömnproblem

I natt led jag av stora sömnproblem. Inte kanske sådär vanliga som gör att man inte kan somna utan snarare tvärt om. Har insett att man blir trött mycket tidigare på kvällarna när man jobbar än vad man gjorde som arbetslös. Det är i och för sig inte så konstigt kanske, men inte ska jag väl vara så trött som jag varit de senaste dagarna.

Igår tillexempel kände jag mig allmänt slö, ingen ork att sysselsätta mig med nåt vettigt. Mia jobbade sånt där 24 timmarspass så kunde inte terrorisera henne på annat sätt än att ringa och störa henne på jobbet.

Så istället tänkte jag att det kunde vara trevligt att slö-titta på Brasilien-Mexico från Copa America som Canal plus så lägligt inhandlat. Började titta efter lite mer än 20 minuter av matchen och då stod det redan 2-0 till Mexico. Sen hann jag med att se kanske 5-10 minuter fotboll innan jag somnade. Sen sov fram till halv 4 på morgonen och då var jag jättepigg. Alldeles för tidigt för att kliva upp så jag tvingade mig själv att somna om fram till halv 6. Då klev jag upp och slappade ett tag framför tvn innan jag åkte till jobbet.

Vad gör man egentligen för att få sån där normal 00.00-05.30-sömn som jag brukar ha när jag jobbar? Borde jag inte ha hittat den nu efter 2 veckor av jobbande?

5 kommentarer:

Josefine sa...

sno sömntabletter av nån?

24-timmars-pass låter ambo. får man jobba sånna fortfarande? jag trodde dom tog bort det...

Henke sa...

jo hon jobbar heldygn när hon jobbar... heltid är 7-8 dygn per månad.

Fast då är det betalt för 20 timmar och 4 timmar jourlön... men då kan hon ju sova å så på arbetstid också.

Unknown sa...

Det tar nog mer än två veckor att komma in i det ska du se. Men vi får hoppas det löser sig snart nog =)

Josefine sa...

ja...det är ju rätt lämpligt med sånna pass. men jag trodde dom tog bort det med nya avtal och sånt. men tydligen inte. :)

Henke sa...

nej åtminstone inte för personliga assistenter, vet inte om de finns inom så många andra områden