torsdag 7 juni 2007

Lite fotboll och sånt

Känns lite som jag skrivit om mest bara fotboll här ett tag nu, även om det säkert inte stämmer helt. Idag var det i alla fall ännu en match i EM-kvalet för sveriges del. Island på hemmaplan, så det var en sån där på förhand "lätt" match.

I alla fall var det tänkt att fotbollskvällen skulle börja redan 17.00 med nåt så annorlunda (åtminstone för undertecknad) som Wrestling hemma hos Daniel, som nån slags uppvärmning. Alltså inte sån där normal brottning där 2 brottare kramas på en cirkelformad matta ett tag tills en av dem vinner, utan sån där amerikansk show-brottining där allt är skådespel. Senast jag såg något sånt var nog på 80-talet eller så i min barndom, så det skulle ju åtminstone bli intressant att se om jag kom ihåg några "brottare" eller om det fanns några likheter med hur jag mindes det hela från då.

  • Jag kom faktiskt ihåg några namn, även om de flesta av dem inte såg ut som jag hade fått för mig i nåt förträngt minne från barndommen.
  • Det såg mycket verkligare ut när man tittade på det som barn. Nu såg det löjligt tillgjort ut den största delen av "matcherna"
  • Kommentatorerna levde sig in till och med mer än Lasse Grankvist.
  • Jag informerades om att publiken INTE också var inhyrda skådespelare, utan faktiskt frivilligt hade sminkat upp sig som sin idol och satt där.
Desst synpunkter ska inte ses som ett påhopp mot dem som faktiskt aktivt följer denna cirkus, utan mer som en reflektion av hur jag som oinsatt och okunnig såg det hela.

Lagom till 19.45 begav vi oss vidare mot Pub Bells för att avnjuta fotbollen och avnjuta nån öl till sändningen. Trevlig stämning, lite för ojämn fotboll för att man skulle helt leva sig in i matchen. Trevligt med så pass många mål, 5-0 vinst för Sverige.

Efter fotbollen var Ida-Karin och Joel hungriga så vi beslutade oss för att sympatiäta med dem. Milano utsågs som lämplig restaurang, men där var det stängt så det slutade med ett besök på Max, fast då hade redan Daniel och Ida-Karin avvikit.

På Max informerades jag 2 gånger om att det inte gick att byta ut strips mot chili-cheese. Eller det gick fast det fick inte räknas som ett byte. Ja nåt sånt var det i alla fall. Utbytt blev stripsen till slut ändå.

Inga kommentarer: