lördag 30 juni 2007

Mer Live-spel hos Betfair

Jag skrev ju tidigare idag om att jag efter ett antal månader hittade in på mitt konto hos Betfair igen idag och vann lite grann eftersom det blev spel på Centre Court i Wimbledon idag. Hade iofs vunnit mer om det blivit inställt.

I alla fall när det väl blev spel så tänkte jag mig köpa & sälja lite på Tennisen. A. Sugiyama - M. Sharapova var matchen som valdes. En på förhand ganska lätt seger för Maria Sharapova, så vid gammalt hederligt spel där vinnaren ska väljas hade hon fått mitt tips utan vidare. Vid Live-spel hos en Oddsbörs kör åtminstone jag med taktiken att köpa när oddset är rätt och sen sälja tillbaks när oddset är rätt för det.

Lite felberäkningar från min sida i vilka tillfällen som skulle passa bäst för köpa eller sälja odds här slutade med att jag gjorde en liten förlust på några kronor, men inga betydande mängder.

Nu är det kväller och roligare utbud, i alla fall för mig som mer fotbollsintresserad än tennisintresserad. Copa America och match Bolivia-Uruguay för tillfället. Köpte en del i halvtid när matchen fortfarande stod 0-0, Uruguay-vinst till oddset 2.18 och oavgjort resultat till oddset 2.46. Oavgjort sålde jag tillbaka igen när oddset sjunkit till 2.36

Efter detta tog Uruguay ledningen med 1-0 lämpligt passande till mitt spel alltså. För att slippa bekymra mig något mer under matchen har jag dessutom nu sålt tillbaka Uruguaysegern till 1.20

Så för min del ger det en fin vinst om Uruguay behåller sin ledning matchen ut, lite mindre vinst vid om Bolivia skulle lyckas kvittera. Skulle Bolivia nu av någon anledning gå och vinna dessutom så hamnar jag +/- 0 kr på matchen.

Summa sumarum för hela dagens lek i live-spel ger det en liten vinst värd tiden som lekts där, om nu inte Bolivia går och vänder och vinner, då kostar fortfarande missen i Tennisen några kronor.

Inga kommentarer: