lördag 2 juni 2007

Flyttande vänner

Så har jag äntligen vaknat till liv såhär strax innan halv tolv idag. Gårdagen var nog en av de mer aktiva dagar hittills i år.

Började med att jag åkter ner på stan till affärerna öppnade vid 10 och fixade kort till nya körkortet. Det tog väl kanske 5 minuter att få det bara. Efter det bar det av till Rikard som behövde bärhjälp för att kunna ta med sig sina saker i flytten till Uppsala. På nåt sätt lyckades vi till och med få in allt i lastbilen. Hoppas bara allt fortfarande var i fungerande skick när det skulle plockas ut där nere.

Efter att bussen var packad och Rikard påväg mot ny bostad var det lagom tid för mig att ge mig av till Sandviken för hjälpande av nästa man till flyttning. Lelle har som bekant köpt lyx-lägenhet i lyxområde som ska fås till inflyttningsbart skick. Där blev vi kvar till kvart i två på natten. Snabb hemfärd till Bollnäs gjorde att jag var hemma nån gång runt kvart i tre igen.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Vadå lyx-lägenhet? Definera lyx...

Jacuzzi? Bar? Roomservice? Dörrvakt? Hemmabio? Stor balkong med utsikt över Manhattan?

Henke sa...

4 rum och kök i bostadsrätt. Bevakade gator (eller iaf nåt typ av väktarföretag som åker förbi och kollar så allt är lugnt och fridfullt där på kvällar och nätter).

Tyvärr varken bar eller Jacuzzi, men dock en hemmabio när han är inflyttad och klar.

Utsikten är väl kanske inte över det riktiga manhattan, men väl över sandvikens variant av detsamma

Unknown sa...

Ja, det om 4 rum är väl skapligt rätt.. 3.5 står det i papperen.
I övrigt stämmer nog det du säger Henke, även om garagetaket nedanför balkongen kanske inte är det snyggaste =)
Förresten skulle jag inte vilja säga lyx.. men området är fint. =)