fredag 8 juni 2007

Sommarvärme, Kurt och gräsklippning

Nu är det riktig sommarvärme här, inte ett moln och bara en massa sol. Provade på att vara ute riktigt mycket i solen igår och var ungefär 2 dm ifrån att ha mig en badpremiär för i sommar, men sköt upp det lite till. Misstänker att jag kommer att ta den idag istället.

När jag ändå var ute i solen så tänkte jag passa på att göra lite nytta samtidigt som jag solade, så började rensa i rabatterna och sånt småplock för att sen klippa gräset. Rensningen gick bra men när det kom till att klippa gräset var det lite för varmt så sköt upp det några timmar till kvällen. Var nästan för varmt då också, men gräsmattan var i behov av klippning så det fick bli av i alla fall.

Nu så ska jag ta mig en snabb dusch och sätta mig i bilen för lite värme-självplågor och åkt till Kurt för annan klippning. Kurt är min gamla frisör i Alfta, och mitt hår börjar bli för långt för den här värmen. Skulle ju kunna köra som jag brukar göra sommartid, dvs ta fram trimmern och raka av det mesta, men tänkte prova på att gå frisörvägen istället den här gången.

Inga kommentarer: