lördag 14 juni 2008

Grillväder

Det började ju så fint med noll antal mörka moln på morgonen idag. Solsken och värme hade ju iofs varit bättre, men det kunde ju ha varit värre tänkte jag... och värre blev det. NU öser det ner regn, lagom tills det är dags att ge sig ut.

Ska ta mig ner till Daniel för att sen ge oss av vidare för att titta på barnteater, det dessutom utan att ha något inhyrt barn med som alibi. Klas Klättermus är det som ska ses i alla fall.

Efter teatern blir det ett snabbt stopp på matmagazinet för inhandlande av matvaror i form av sådant som kan grillas. För även om regnet öser ner så ska det grillas i anslutning till fotbollstittande i kväll. Sverige - Spanien i EM idag och här får vi vara glada om vi har oavgjort när matchen är slut.

I övrigt så kan jag konstatera att det blev ett nej där borta i Irland och det tackar vi för. Ska lösa det där med att fira det med en irländsk öl i afton.

I övrigt 2, så kan det konstateras att om man talar om trollen så kommer Tobias Lindgren till deras försvar.

3 kommentarer:

Daniel Sundström sa...

Haha, vi har ju två barn som alibi, vet du inte det? Två barn och åtta förmyndare :)

Anonym sa...

Ja, varför skulle jag inte få försvara Sverigedemokraterna?

Daniel Sundström sa...

Tobias: Du får försvara dom hur mycket du vill- och jag vill nästan att du gör det också, för maken till humor har jag inte sett till på länge. Ditt sätt att försvara Sd verkar gå ut på att du stångar skallen blodig i dina försök att få "partiet" att se seriösa och bra ut fast alla vet om motsatsen och jag tycker att det bara blir underhållande då, för en normal person hade haft sjövinsikt nog att tillslut bara hålla käften.