fredag 20 juni 2008

God Natt

Ligger egentligen 2 dagar efter nu, så jag får väl skriva ikapp lite. I onsdags bar det av på en tur ner till Sandviken för att först spela lite innebandy med Lelle och några jobbarkompisar till honom. Kan lova att det kändes i kroppen att man fuskat med motionerandet ett tag nu, får väl ge mig på att leta fram någon form av aktivitet för att bättra på konditionen lite igen.

När det var spelat och klart så skulle det bli Sverige - Ryssland på "bioduk" hemma hos Lelle. Matchens analys kan väl kort och gott förkortas till två ord...

God Natt

mer än så behöver inte sägas om det hela.



Det är ju tänkt att jag ska försöka mig på en lista av tummar som pekar åt olika håll under Sveriges matcher i fotbollens EM, så också den här gången.

Tumme ner:
Matchen i helhet. Spel mot ett mål, och dessutom fel mål.

1 Tumme upp: Vi hade i alla fall stor bild att titta på.

2 Tummar upp: Punkten utgår i brist på positiva matchinslag.

I matchprotokollet:

Ryssland - Sverige 2 - 0
Målen: Roman Pavlyuchenko (24), Andrei Archavin (50)
Varningar: Denis Kolodin (rys), Andrei Archavin (rys), Sergei Semak (rys), Andreas Isaksson (sve), Johan Elmander (sve)

1 kommentar:

Daniel Sundström sa...

Jag, som alltid haft en liten förkärlek till Ryssland (och Sovjet, på den tiden det begav sig), kan tycka att det är lite roligt att de för en gångs skull tar sig vidare från gruppspelet i ett slutspel, men det var ju synd att dom skulle göra det på Sveriges bekostnad.

I övrigt håller jag med dig om i allt du säger.