lördag 7 juni 2008

Fortsättning på värmeböljan

Fortsatt lika varmt som det har varit i ett antal dagar nu. Fortsätter det här vädret så måste man nog snart ge sig iväg och prova på att bada nån dag.

Annars har jag mest spenderat dagen ute i solen. Först för att slöa och ta sig igenom den sista biten i När Änglar Dör. En bok som jag definitivt ställer mig bakom Fredrik i att rekommendera. För att kort ta handligen på den så berättas boken i jag-form av Satan, som berättar sin version av hur det egentligen gick till från det att världen skapades fram till Jesus blev utsedd som den utvalde profeten och sedan korsfästes.

När det sedan var klart så kom jag fram till att jag nog skulle behöva rensa rabatter och jordgubbslandet här hemma. Jobbiga klätterväxter som inte går att få bort hade det börjat komma fram för mycket av sedan förra rensningen. Dessutom fanns det lite för många tistlar för att jordgubbsplantorna skulle må bra.

Eftersom trädgårdsarbete överlag är rätt tråkigt så letade jag fram mp3-spelaren och fyllde den med en talboksversion av Åsa Linderborgs självbiografiska bok "Mig äger ingen". Tog mig igenom första av de 6 skivor boken består av, och hittills är är den bra i alla fall. Får nog fortsätta att fuskläsa mig igenom den imorgon. Det där med talböcker är bra för att göra så att det känns som att tråkig sysselsättning känns som att det går lite snabbare. Jag får väl ta och återkomma när jag haft det tråkigt tillräckligt länge för att ta mig igenom boken, med något slags omdömme om densamma.

Nu så är det dags att sätta sig och slappa framför Schweiz - Tjeckien i öppningsmatchen i Fotbolls-EM. Nånting säger mig att om Tjeckien inte får igång målskyttet tillräckligt tidigt så kommer man att få nöja sig med ett oavgjort resultat här, även om man på pappret har det överlägset starkaste laget.

Inga kommentarer: