tisdag 17 juli 2007

Uppdaterande del 1. Fredag-Söndag

Har lyckats hålla bloggen hemlig för mig själv ett tag nu. Så har bara varit samma inlägg som visats varje dag om nån försökt titta in. Borde kanske uppdatera mig lite med vad som hänt.

När fredagens arbetspass var över bar det först av till Hemköp för lite handlande, därefter hem och duscha för att sen bege mig till Sandviken för TV-spelshelg. Senast såna helger begav sig för min del var nog när jag var i 10-årsåldern och man hyrt nåt nytt fränt spel till Nintendos 8 bitarsmaskin.

Den här gången var det lite mer prestanda då det spelades på Xbox 360 och till majoritet av tiden NHL 2007. Lyckades faktiskt lära mig hur handkontrollen fungerade ihop med min figur mycket bättre än vad jag väntade mig i förväg.

Daniel och Lelle hade börjat redan mitt på dagen med att spela VM, så när jag och Thomas kom fram till Sandbay fick vi prova oss på att spela i lite lösa strömatcher för att lära oss kontrollerna hjälpligt innan vi var betrodda att hoppa in i nämnda turnering. När vi sedan hoppade in där och matcherna spelades stod vi efter många timmar inför att spela Semi-final, en match vi förlorade. Ingen fara egentligen eftersom man kunde fuska och ladda in senast sparade spel. Men när Daniel bestämmer sig för att undersöka menyer man använder för att spara spel i hittar han just den funktion han letade och lyckades spara en turnering där vi åkt ur.

I vilket fall som hellst så spelade vi om VM senare, med fler matcher och gick då och vann allt ihop.

  • I övrigt bestod helgen i ofantliga mängder spelande på jätte-bioduk (på ett ungefär)
  • Alldeles för lite sömn (Lelle såg till att vi inte sov ikapp nån tid under tidiga morgonar, även om jag lyckades smygsova lite medans Lelle skulle testa nåt annat spel)
  • Mer läsk än vad som är nyttigt. (Hur mycket är jag skyldig dig för den Lelle?)

Inga kommentarer: