söndag 22 juli 2007

Fredagsbesök på Bollnäsfestivalen

Jo det blev som sagt ett besök på Bollnäsfestivalen under fredagen. Åkte iofs ner dit rätt sent, men av vad jag kunde tolka från programmet så var det inte mycket att se under de tidiga timmarna ändå. Innan det var dags att gå så satte jag mig här hemma och letade upp en massa gamla svenska punklåtar och lyssnade på. Skyller det på Tota som skulle diskutera punkmusik hela midsommar.

När tiden börjat gå frammåt i tillräcklig utsträckning var det dags att bege sig ner mot festivalen, där jag först möttes av att Sickan och 2 till som jag inte har en aning på namn på skulle framföra en egen sång utanför området. Frisörens sång av galenskaparna var deras val för kvällen.

Inne på området hittade jag ett test man kunde göra för att se efter om man var terrorist, vilket jag tydligen också var, så ring SÄPO alla som läser det här.

Eftersom jag kom rätt sent ner på området kan jag inte göra en sån där Bäst/Sämst lista för kvällen utan kör en annan istället.

Bäst: Asta Kask
Näst bäst: Takida

mycket mer än dem kan jag väl inte säga att jag hörde, men bara de två framträdandena gjorde det väl värt de 350 kronor inträdet kostade (en dag utan en sekund av förköp)

Var dock lite oroväckande låg aktivitet av närvarande folk, så vi kan väl bara hoppas att hela alltet går runt för Martinus så det blir en ny festival nästa år. Han har ju sagt det lite kaxigt Martinus att Nya Bollnäsfestivalen är ett 10-årsprojekt, alltså ska det fortsätta komma festivaler i 9 år till, åtminstone till att börja med.

Inga kommentarer: