fredag 6 juli 2007

Trevligt lekande med Wimbledomtennisen

Hemkommen från jobbet och väntande helg satte jag mig vid datorn för ett litet tag sen och kollade live-oddsen i Wimbledon.

Matchen som pågår just nu är Roddick - Gasquet.

Roddick ser ut att plocka hem den förhållandevis enkelt i slutet av andra set, precis innan Roddick ska ta ledningen med 2-0 i set var det nån där som ville köpa Gasquet-seger till Oddset 17.00

Visst tänkte jag, det lär ju stiga en del när Roddick går upp i ledningen med 2-0, så sålde det iofs bara till 30 kr (risk på 480 kr), för att sen köpa tillbaks detsamma och därmed få lite gratispengar att spela på Roddick om det skulle visa sig intressant.

Inte allt för långt in i tredje set har Gasquet stigit till 60.00 så där köper jag tillbaks och ligger nu inne med en vinst på 1290 kr om han skulle gå och vända matchen. Hade jag väntat ännu längre skulle oddset ha blivit en hel del högre också.

Men iaf nu har jag 1290 kr att spela på Roddick utan risk att förlora några pengar alls. Då går Gasquet och tar ledningen i tredje set med 5-4 och genast börjar oddsen gå och ändra sig en hel del. Gasquet sjunker ner i 13-14 gånger pengarna igen och Roddick stiger till runt 1.10, så nu slänger jag in de där 1290 kronorna på Roddick och sitter och inväntar att han ska döda matchen, så jag kan inkassera vinsten.

Inga kommentarer: