söndag 1 juli 2007

Den ofrivillige golfaren

Just nu håller Open de France på att avslutas i rikemansbandy. De som har något med tätstriden att göra är nu inne på hål 16-18, så inte långt ifrån avslutat alltså.

Tyckte mig när jag satte mig vid datorn se att det skulle stå mellan Collin Montgomerie och Graeme Storm. De var just då de två i täten och slutet började närma sig redan då.

Bägge gav 2 eller högre i odds, så köpte Montgomerie till 2.00 och Storm till 2.60

Alltså skulle Montgomerie gå och vinna skulle inget hända med mitt konto och om Storm Vann skulle det bli vinst.

Strax efter gör Montgomerie missar och efter 2 Bogeys i rad är han inte riktigt med i leken längre. Låter dock mitt tips stå kvar för vill inte sälja tillbaks det till ett högre odds (han går för 1000 gånger pengarna nu ju)

Storm sålde jag tillbaks till 1.20 så säkrade upp lite där. Samtidigt börjar Danske Hansen gå bra och letar sig uppåt, nu bara ett slag efter Storm, så där säkerhetsköpte jag även honom till 10.00 gånger pengarna.

Så nu sitter jag med väntande vinst om nån av de tre Montgomerie, Storm eller Hansen vinner.

Montgomerie ska väl redan räknas bort, med de andra 2 herrarna får gärna se till att hålla i, gärna på ett så sätt att Hansen går ikapp och förbi. 10.00 smakar inte helt illa att få in där på ett säkerhetsspel.

Inga kommentarer: