torsdag 5 juli 2007

Inte som annan fotboll

Jag tycker mig ha upptäckt ett mönster.

Jobb+blogg=färre inlägg

Kan iofs bero på att det inte riktigt finns så mycket kul som händer om dagarna att skriva om. Blir lite typ "Hej hej, hallå bloggen. Idag så har jag målat igen..." och det finns det ju inte så stort intresse för antar jag. Kanske blir en bättring snart med fler inlägg igen.

Nu är jag i alla fall hemma och äter frukost från jobbet och tänkte kommentera fotbollsspelandet igår. Precis som rubriken säger så var det inte som annan fotboll, och då av två anledningar.

1. Det är aldrig som annan fotboll när vi spelar, helt enkelt eftersom annan fotboll kan spela fotboll och har kondition för det.

2. Igår var till och med annorlunda för att vara solrosnivå. Under dagen hade det med jämna mellanrum regnat, rätt kraftigt dessutom så luften var sådär nyregnad och gräset blött, vilket ledde till att en och annan spelare bjöd på fina vurpor. Daniels fötter tyckte till exempel vid ett tillfälle att planen lutade i 90 grader, vilket självklart bara var en synvilla och slutade med en Daniel i ryggläge. Stilpoäng för gårdagens snyggaste vurpa dock.

Det som var väldigt annorlunda igår var i alla fall min ork. Jag blev helt enkelt inte trött av att springa. I normala fall blir man ju halvdöd redan innan vattenpausar av några få löpsteg, men inte igår. Därför har jag funderat på vad som skilde gårdagen från andra dagar för att kunna orka lika bra nästa gång också. De skillnader jag kommit fram till är:

  • Underlaget som var blötare och halare än vanligt.
  • Luften som kändes renare efter regn
  • Tobak där Röda Lacket bytts mot General för dagen.
Vilken av dessa som var orsaken har jag inte lyckats lista ut ännu, men det kanske kommer i sinom tid. Nu ska jag iaf tillbaks till jobbet igen

1 kommentar:

Unknown sa...

Kag tror det var en blandning av mjukare underlag och renare luft..