tisdag 17 juli 2007

Ibland borde man ha kameran med sig.

Det händer lite då och då att jag har digitalkameran med mig utifall jag hittar något som bör fotograferas av olika anledningar. Arbetsdagar hör väl inte till de tidpunkter jag har den med. Förmodligen för att jag inte vill kladda ner den med färg, eller få in en massa slipdamm i den.

Igår borde jag ha struntat i det och plockat med mig den ändå, för när vi hade frukostrast och åkte ner till Ingers matsal för grötfrukost hittade vi ett utmärkt objekt för fotografering. Medans vi satt där och åt kom det en bil med jättereklamskyltar för Toyota, och texter om Toyota-service. Alltså den som hade bilen var nån slags Toyota-service-företag.

Det kanske inte låter som ett sådär jättekul fotograferingsobjekt, vilket det inte heller hade varit om bilen all den där texten fanns på hade varit just en Toyota. Det visade sig nämligen att det handlade om en Volkswagen med all den där Toyota-reklamen på.

Tog en bild med för mycket sol rakt in i kameran med mobilen som bevis, men från mobilen har jag noll koll på hur jag ska lyckas få upp den bilden i datorn.

5 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Henke sa...

Nej tack jag vill inte ha dom där reklamspamslänkarna bland mina kommentarer.

Unknown sa...

Har du blåtand i mobilen?

Henke sa...

lelle: nej inget sånt alls