söndag 29 juli 2007

Billigt besök på Discshop

Satt och tittade runt ifall jag skulle hitta något intressant att beställa. Det gjorde jag inte, säkert bara eftersom jag inte har en aning om vad som är nytt och bra. Har helt enkelt hängt med för lite i nya bra filmer för att veta vad jag skulle vara intresserad av att köpa.

Hittade lite äldre saker, men avstod från beställning eftersom jag ville ta allt på en gång och slippa undan fraktavgift (även om jag är guldkund mede bara 10 kr per film i frakt).

Så hjälp... vad är nytt och bra. Vad borde jag se??

2 kommentarer:

Daniel Sundström sa...

Personligen så anser jag att de som är nytt inte alltid är bra. Oftast är det de äldre klassikerna som regerar. Men gör som jag; välj 'Avancerad sökning', bocka i den genre du är intresserad av (t.ex. Action) och klicka på 'sök'. Då får du fram alla filmer dom har i den kategorin. Vill du begränsa den kan du också skriva mellan vilka år som filmerna skall vara gjorda (t.ex. 1970 och 1985). Det är ett bra sätt att se vad som finns, men det hjälper ju inte till att tala om vad som är bra, så där få rman fortfarande gå på instinkt och magkänsla.

Henke sa...

Jo men problemet är att jag som sagt har rätt bra koll på vad för något gammalt jag vill se.

Det är de nya filmerna, för det måste ju finnas nån sån som är bra också som jag har dålig koll på.

aja... blev en bokbeställning istället, eller snyltade in en bok jag ville ha när Mia beställde böcker som hon skulle handla. Borde komma till veckan, så då avslöjas väl vad det handlar om för något.