söndag 1 juli 2007

Jubileum med pompa & ståt

Plocka fram alla trumvirvlar, hejarklackar och ko-bjällror också för den delen om ni är norrmän. För nu fyller bloggen min 100 inlägg och sånt ska ju firas. Något som är rätt imponerande är att jag faktiskt klarat av att skriva 100 inlägg här, bara det en bedrift, men också att göra det utan att lyckas namnge bloggen.

När den tillverkades skrev jag som beskrivning att "Har inte riktigt kommit på vad bloggen ska heta ännu. Så kommer väl i sinom tid att döpa den till något." Såhär 100 inlägg senare är fantasin fortfarande lika tom på namn som då. Så namnförslag mottages gärna.

Har precis hemkommit från fotbollsspelande. På tjärn var det alldeles fullt med folk och dessutom ett knattelag som skulle till att inleda träning när vi kom dit, så en plan utarbetades. Thomas fick i uppdrag att cykla till Helsinge IP för att se efter om det var ledigt där. Vi ville ju inte slösa på miljön i onödan och skicka nån av oss med bil för ett sådant uppdrag. Han ringde tillbaks och meddelade att det fanns tre lediga mål, så det var bara att packa iväg sig dit. I väntan på att resten skulle komma fick Thomas i uppdrag att springa fram och tillbaka mellan två av målen för att markera att de var upptagna, fast jag misstänker att han fuskade med det.

Väl där spelades 3 matcher, med varierande utgång. Personligen lyckades jag med bedriften att inte göra ett endaste mål på alla dessa matcher, något som egentligen ska vara rätt omöjligt på våran nivå. Jag hade ju iofs ett par helt öppna lägen, men valde att passa istället. De gånger jag inte gjorde det så gick bollarna helt enkel utanför eller rakt på målvakten.

Ska det göras en tillbakablick till tidigare inlägg idag så lyckades inte danske Hansen jobba sig ikapp i golfen så jag fick nöja mig med en mindre vinst än den 10-oddsare jag fått in om han hade vunnit. Hur som helst så har min come-back helg gått med fint plusresultat.

Som en liten kombination av att bloggen fyller 100, plusresultatet hos Betfair och det faktum att jag var hungrig så avslutades fotbollskvällen med att jag inhandlade pizza innan jag fortsatte hemmåt.

Nu ska jag ta och hålla lite koll på hur Copa America utvecklas under kvällen. Brasilien-Chile spelar just nu, och mållöst än så länge.

Inga kommentarer: