lördag 7 juli 2007

Jag erkänner mig skyldig

Alla vet ju hur man skrapar en triss-lott, och även lyckas tyda den för att se om man vunnit. Eller rättare sagt alla utom jag då kanske man ska tillägga. Jag har precis insett att jag kan inte spela triss.

I fredags för att fira att det skulle bli helg gick chefen runt och delade ut trisslotter, så när jag väl kom hem skrapade jag den och såg att jag vunnit 25 kr. Hängde upp den på kylskåpet och tänkte att den måste jag komma ihåg att ta med och byta mot en ny nån dag.

Lotten såg inte riktigt ut som de brukar föresten, den var dubbelt så bred. Först den där vanliga rutan som man skrapar fram 9 siffror där 3 ska vara samma, och sen en lika stor ruta med reklam för att man kunde vinna nån slags resa också.

Sen idag när Mia tittar på lotten så kommer dommen. "Varför har du inte skrapat bägge lotterna?" frågar hon och jag fattar inget alls, men tydligen så var reklamen för att vinna en resa nån vanlig reklam utan innehöll en dold trisslott där under också. Så Mia skrapade bort reklamen och hittade en till 25 kr-vinst där.

Så ja jag erkänner. Jag kan inte spela triss. Det är såna som mig som ser till att trisslottsföretaget gör storvinster på icke uthämtade vinster

1 kommentar:

Unknown sa...

Grattis till vinsten då iaf =)