tisdag 16 september 2008

Bert & Ian revisited

Nu tänkte jag ge mig in på att bevisa hur gammal jag egentligen är. Jag är nämligen så pass gammal att jag kommer ihåg Bert Karlsson och Ian Wachtmeister. Och då handlar det om att de var partiledare för ett plojparti som hette Ny Demokrati, inte som nu att Bert rasar för att fel låt vann i schlagerfinalen en gång om året.

I alla fall så inom Ny Demokrati så var rollfördelningen så att Bert var den som pratade innan han torkat sig och Ian fick springa efter med toarullen.

"Ja ni förstår, det var inte riktigt så Bert menade..."

Nu var ju det då, och nu är nu... men i dagens FRA-samhälle har vi fått oss en ny konstallation som använder sig av samma taktik där Bert (fast här Calle Bildt) först säger lite för mycket utan att tänka sig för. Så för att rätta till det hela så får Ian (fast här Calle Bildt) komma till undsättning och förklara att "det var ju inte riktigt så Bert (läs Bildt) menade"

Ett tips bara Calle. När då var nu så fungerade inte den taktiken heller. Folket insåg rätt snabbt att ölbackarna man staplade som mätare för att visa sitt stöd var just tomma ölbackar. Någon annan hade varit framme och druckit upp allt själv före.

1 kommentar:

Daniel Sundström sa...

Hehe, om det stämmer det som påstås om vad Bildt faktiskt har sagt så är det underligt att han går ut så hårt mot Agenda på sin blogg. Liknelsen med Bert och Ian är i alla fall så slående att jag var tvungen att stjäla den och baka in den i mitt eget blogginlägg.