lördag 6 september 2008

Orsak?

Ja det är ju inte så att jag går omkring och klär mig i kostym bara för nöjets skull. Då skulle det nog hellre bli mer trivsamma kläder som en t-shirt och ett par trasiga jeans eller något liknande.

Nu var det i alla fall tänkt att jag skulle närvara på släktträff förra helgen och där passar det sig tydligen inte med sådan klädsel. Släktträffen i fråga utgick ifrån min farfars far och sen var de levande avkommorna i tre steg nedåt inbjudna. En hel massa folk jag inte känner alltså, men god mat var det i alla fall.

Hamnade vid samma bord som en tant som bor nere i Tyresö, som satt och berättade om min farfars far. Han levde mellan 1860-1942 och var tydligen piercad. Enligt henne så hade han en guldring i varje öra. Inte för att han tyckte att det såg bra ut, utan för att det tydligen enligt den tidens kunskaper skulle motverka huvudvärk.

Inga kommentarer: