lördag 6 september 2008

Väckt tidigt av polisen

Igår blev jag en gammal man, men som de säger: Gammal man gör så gott han kan, så därför passade jag på att fira födelsedagen med att göra väldigt lite. Att bara ta det lugnt alltså. Dels därför att jag idag ska iväg och jobba och efter att ha haft praktik i en vecka redan så känns det mer frestande att gå till jobbet utvilad än vad det skulle ha gjort att gå dit i mindre piggt skick, vilket det mycket väl hade kunnat bli om jag hade haft det för roligt igår.

En annan orsak var att jag ville kunna finnas hemma och i gott skick ifall någon hittade tag på Chili (min kattunge alltså) som varit försvunnen i dagarna tre. Någon sådan hörde dock aldrig av sig. Däremot så kontaktades både polis och djurskydd och allt sådant för att höra efter om de fått in en upphittad och vilsen kattunge, vilket de inte hade... men de skulle i alla fall ha i åtanke att min katt var eftersökt ifall de skulle hitta någon som liknade den.

På morgonen idag medan jag fortfarande sov, så ringde det i alla fall. Direkt när jag hörde telefonen så var jag övertygad om att det var någon som ringde angående katten. Någon annan skulle nog inte få för sig att ringa så tidigt.



Det visade sig också var så. Någon från Polisen som trodde sig ha hittat katten. Han var skadad men mådde bra sa polisen och ville ha en identifiering hos veterinärstationen.

Mycket riktigt så var det Chili som hade blivit påkörd av en bil utanför Sädesälan (ett bostadsområde som ligger aldeles för långt bort härifrån om man tänker på hur långt Chili får gå om han skulle ha frågat mig). Efter att han skadat sig så hade han krypit in och gömt sig under något där och sedan blivit upphittad av någon som ringt polisen.

Så just nu är han hos kattdoktorn som ska "laga" honom så gott det nu går. Han har en fraktur på ett bakben och en ledkula som har dislokaliserats. Dessutom så var de tvungna att operera bort en klo, så nu skulle han få problem med att klättra i träd. Huvudsaken är iaf att han kommer att bli återställd (fast skulle förmodligen komma att halta framöver)

6 kommentarer:

Daniel Sundström sa...

Det var väl tur att det slutade bra ändå då. Tur i oturen, som det heter. Nu kanske han är mer försiktig i fortsättningen eftersom han vet hur det kan sluta.

Daniel Sundström sa...

Grattis, förresten!

Joel Sundström sa...

Grattis mannen!

Synd om katten. Jag har lite svårt för katter men det var ju bra att det fick en bra slut. Kan Chili springa runt nu med sin brutna hov?

RCB sa...

Så Chili har varit på upptäcktsfärd? Bra att han hittat hem igen, men tråkigt att den slutade lite illa för honom. Hoppas han blir bättre snart

Anonym sa...

Mina hjärtligaste gratulationer till födelsedagshändandet, och kondoleanser för Chilis öde.

Men som sagt, det var tur att han överlevde och även om han får lite handikapp så kommer han ha en så bra tillvaro hos dig så hans liv kommer vara mycket bra ändå.

Nico sa...

Grattis i efterskott, får man väl säga då!

Och jag hoppas Chili tillfrisknar så snabbt som möjligt.