onsdag 10 september 2008

Snart slut på skolan nu

Har inte direkt uppdaterat något alls om skolan här i bloggen. I och för sig helt medvetet, men ändå. Nu är det i alla fall bara det sista kvar att göra och sen så ska jag vara betrodd med att ge mig ut och jobba inom vården är det tänkt.

Nu är det ju inte direkt så att de står och skriker efter folk som de tänker kasta erbjudanden om fasta tjänster på. Åtminstone inte här i Bollnäs... hur det ser ut på andra platser har jag inte kollat upp alls än.

Men nu spelar det inte så stor roll, åtminstone inte på en gång. Har ju jobbat lite extra som IT-supportnisse på helger sen ett tag och i helgen så erbjöd chefen där mig att gå upp och jobba heltid direkt efter det att skolan är klar, så det kunde jag ju inte gärna tacka nej till.

Ska fortsätta att jobba varannan helg och sen även måndag-fredag. De veckor jag jobbar helg så har jag min helg på torsdag-fredag istället. Sen hur länge de erbjuder det jobbet har jag ingen aning om än. Kan vara allt ifrån en månad, två månader eller tills vidare... det är sådant som märks när det är dags.

Inga kommentarer: