söndag 28 september 2008

Svenska musikrörelsen

Det har varit en del planerande om att det återigen ska bli dags för mig att delta i radiosändningar i närradiokanalen. Som vanligt är det i radioprogrammet Daniel, eller Dingo and the Baby som programmet egentligen heter.

Jag har börjat få mig en viss vana av att medverka där. Tidigare har jag fungerat som någon som skulle ha kunskaper om Che Guevaras liv, eller bara som bisittare för att komma med några väl utvalda kommentarer.

Den här gången ska programmet handla om den svenska musikrörelsen, eller proggen som den fick heta i folkmun. Så det får väl bli till att läsa på lite innan den 17 oktober som programmet ska sändas.

I övrigt så kan det väl klargöras att jag trots flera bisittar- och gästuppdrag fortfarande helt saknar erbjudanden från större kanaler, vilket kan väl beskriva mina radiokunskaper. Daniel däremot är modig som vågar trotsa de etablerade kanalerna och fortsätta bjuda in mig till sändningar. Detta trots att han vet vad som väntar honom

1 kommentar:

Camilla sa...

Det är galet att du inte fått några erbjudanden. Du har ju vana nu och om en 22-åring kan få sitta och läsa lokalnyheter i Uppsala borde ju du lätt få jobba på radio, du är ju mycket äldre än han! (jag är logiker :D)