tisdag 16 september 2008

Att leva som man lär...

Den bästa sortens folk är sådana som kan ta pikar utan att för den skull ta illa upp för att de utsätts för sådana. Följer jag vad jag tror så är de flesta av de jag umgås med just sådana människor, så därför händer det att jag delar ut sådana pikar ibland.

Nu är ett sådant tillfälle

Daniel hade i alla fall en gång en annan blogg än den han har nu. Den bloggen skulle han byta utseende på och när det inte gick som det skulle så slutade det med att han i vrede raderade hela bloggen. I det sista skrivna inlägget innan allt detta hände så pågick det bland kommentarerna en diskussion där lillebror Joel krävde att Daniel skulle plocka bort ordverifieringen för att kunna lämna en kommentar.

Daniel tyckte inte att Joels krav var något han behövde följa och en konflikt uppstod.

Sen hände inte mycket eftersom bloggen försvann.

Hur som helst så skulle jag i alla fall författa en kommentar i Joels blogg. För att få göra det var jag tvungen att göra just en sån ordverifiering. Det är väl ändå rätt komiskt i sammanhanget.

5 kommentarer:

Daniel Sundström sa...

Haha, touché! Ge Joel allt vad han tål!

Lite komiskt är det dock.

Joel Sundström sa...

Haha :) Den enda bloggen som jag behövt ange ordverifiering är i Dannes blogg, således aldrig i min egen. Jag kollade nu efter detta oerhörda påhopp och såg att rutan "vill du visa ordkontrollen för kommentarerna?" för ikyssad på "ja".

Hur som helst är skiten borta nu eftersom ... ja, jag hatar ordverifieringar.

Fråga: varför är bokstäverna alltid så svåra att tyda? Kan man inte använda en ordverifiering skrivet i arial eller tahoma?

Henke sa...

Det måste vara det här som kallas konsumentmakt

Anonym sa...

Är det riktigt riktigt att stora pojkar har roligt på mindre gossars bekostnad????

Daniel Sundström sa...

Mamma: ja, vi skall väl också få ha lite roligt. Eller? Och mindre gossar skall väl vara till någon nytta dom med?