lördag 27 september 2008

Tobias Lindgren och Spanioren

Kommer ni ihåg Tobias Lindgren? En Sverigedemokrat som har som mål i livet att spendera sina dagar med att söka efter information om sig själv och Sverigedemokraterna på internet, för att när han hittat informationen påpeka att den som skrivit den har fel.

Jag satte mig i alla fall och tittade lite hur folk hade sökt för att hitta min blogg. Lite då och då kommer det upp sökningar på denne Lindgren. Om det är han själv eller någon annan som hjälper till i sökandet kan jag tyvärr inte svara på. Den här gången ser det dock ut som att det är Lindgrens spanienkontor som varit på besök, för tydligen har någon kört det senaste jag skrev om Lindgren och SD genom en översättare för att få min blogg på spanska.



Det får nog ses som ett av mer udda besök här i bloggen.

Edit: Det var föresten ett par besök som kom ifrån någon som klickat sig in via ett mail som låg i en hotmail-brevlåda också. Eftersom hotmail kräver inloggning för att kunna läsa någon annans mail så kan jag självklart inte se vad denne någon skrivit om min blogg. Men ... skulle det kunna gå att maila FRA och begära att få ett utdrag från det mailet tror ni?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja herregud. Vad ska man säga, you rock!

Daniel Sundström sa...

Detta bevisar bara att du är så kontroversiell i det du skriver att till och med spanjorer visar intresse. Jag skulle ta det som en komplimang faktiskt. Eller så kanske det är så att Lindgrens mamma är spanska och inte kan läsa svenska och han har skvallrat om dina elak påhopp. Man vet aldrig.

Lova mig en sak; om du mailar FRA så publicera svaret (som du dessvärre förmodligen aldrig kommer att få) här. Annars blir jag ond.

Anonym sa...

Fel, fel, fel, fel och fel, Henrik Rubensson.

1. Jag är inte sverigedemokrat.

2. Jag har inte som mål i livet att "spendera [mina] dagar med att söka efter information om [mig] själv [sic!] och Sverigedemokraterna på internet, för att när [jag] hittat informationen påpeka att den som skrivit den har fel".

3. Jag tror att det är en sökrobot som har skannat din blogg eller något liknande. Du skriver väl om spanska spörsmål? Jag har ingen koppling till Spanien i alla fall.

4. Min mor är etniskt svensk och har ingen koppling till Spanien.

5. Skaffa dig ett liv. Du är patetisk.

Henke sa...

Hej där Lindgren.

Jag ser att du hittat tillbaka :p

så jag får väl ta och svara på dina påpekanden där.

1. Ok då är det utrett. Du är inte sverigedemokrat.

2. Prova att söka på ironi.

3. Ja antingen det eller så var det nån som ville läsa texten på spanska. Mig kvittar det vilket.

4. Vad din mamma har med det hela att göra vet jag inte. För min del spelar det ingen roll vilken etnicitet hon har.

5.Tack

Daniel Sundström sa...

Haha, lever han alltså? Jag trodde att Lindgren självdog efter att bloggosfären kom överrens om att han egentligen existerade annat än som ett Sd-alias för att det skulle se ut som att Sd hade sympatisörer.

Anonym sa...

Oroa dig inte, Danne. Sd har sympatisörer så det räcker.

http://www.status.st

Ni kan vara "överrens" om att jag finns på riktigt. Kanske skaffar jag en blogg framöver där jag kan "skriva skit" om er också. :-)

Daniel Sundström sa...

"Kanske skaffar jag en blogg framöver där jag kan "skriva skit" om er också." Be my guest.

Men fram till den dagen då du kan debattera som en normal person och klarar av att bemöta frågor och argument med svar istället för motfrågor så kommer jag inte att ta dig seriöst.

Anonym sa...

Haha, det är ju riktigt roligt :)

Anonym sa...

Henke, jag älskar att läsa din blogg :) Många roliga kommentarer också för den delen, blir nästan som en såpa :)