fredag 21 september 2007

Sista dagen och Idrottshelgsreflektioner

Idag var sista dagen på jobbet så det måste ju firas. Lämpligt nog ringde Thomas rätt kort efter jag kommit hem från jobbet och tyckte att jag skulle komma förbi och dricka öl. Lät som en riktigt bra idé tyckte jag och bytte om tillbaka till jobbkläderna eftersom jag inte hunnit duscha eller så än och begav mig ner till saftaffären och handlade lite drycker.

När jag skulle betala glömde jag bort att jag hade lösa rakblad i fickan och skar upp lillfingret och blodade ner kassan. Dags för dusch och sen en cykeltur ner på Gärdet nu.





Lite korta idrottshelgsreflektioner innan jag avgår från datorn


¤ Champions Cup i bandy borta i Edsbyn. Bollnäs inledde igår med vinst 5-2 mot Vetlanda. Derby mot Edsbyn ikväll. Blir nog svårt det men hoppas man står emot bra och kan få till lite trevligt spel.

¤ Seriepremiär i innebandyns division 2 i helgen. Alfta - Runsten, två av de som förhandstippas hamna i toppen av tabellen möts direkt alltså. Misstänker att Runsten kommer vara numret för stora, men hoppas jag har fel.

¤ Canal plus sänder Livorno - Inter i helgen. Hoppas på en riktigt dålig match av Zlatan då.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Sista dagen på jobbet?
Betyder det att det är dags för spelhelg snart? =)

Josefine sa...

Men iuu iuu, "blodade ner kassan"...hu. Varför hade du rakblad i fickan öht?

Henke sa...

Lelle: det kan det nog kanske betyda, men det ser ut som att jag hade fel om det där med sista dagen. Den kan flyttas fram nån vecka till låter det som nu.

Josefine: Jag hade tapetserat och då använder jag rakblad till att skära tapeter med, sen hade det hamnat nåt sånt liggande i fickan.