tisdag 18 september 2007

2 travar böcker - Del 2

Mitt senaste blogginlägg fick underkänt av Josefine eftersom jag talat om att jag "ärvt" 2 travar böcker, men inte orkat med att tala om vad som fanns i bokhögarna. Har därför lovat att lista upp allihopa och här kommer den listan. Utan någon som hellst bokstavsordning eller något sådant.

Jan Christian Gröndal - Indiansommar
Patricia Cornwell - Kuslig Likhet
Brian Power - Den siste kejsaren av Kina
Sidney Sheldon - Vid horisontens rand
Marian Keyes - En oväntad semester
Marian Keyes - Vattenmelonen
Stephen King - Varsel
Peter Englund - Poltava
Anne Holt - Det som tillhör mig
Ken Follet - Dödlig Strid
Henning Mankell - Den femte kvinnan
John O'Farrell - Den bästa av två världar
Olov Svedelid - Domens dag
Nicholas Sparks - Kärleksbrev
Erich Segal - Läkarna
Shirley Conran - Vildinnor
Hans Ulrich Horster - Barn 312
Toni Morrison - Älskade
Jojo Moyes - Det skyddande regnet
Tomas Arvidsson - Trippelstöten
Joseph Viertel - Släktband
Val McDermid - Under ingrodda ärr
Douglas Kennedy - Den gåtfulle fotografen
Karin Fossum - Svarta sekunder
Michael Connelly - Återkomsten
Marie Hermanson - Mannen under trappan
Stieg Larsson - Flickan som lekte med elden

11 kommentarer:

Josefine sa...

Ja, det var en intressant trave böcker. Jag har läst Marian Keyes-böckerna, dom är helt ok, men med hög chick lit-varning. :)

Anne Holt-boken är en bra deckare, lika Mankells och Karin Fossums.

Varsel är väl ok om man gillar Stephen King, jag läste hans böcker när jag var yngre, nu tycker jag inte dom är så bra längre...

Toni Morrison är så klart bra, man får inte Nobelpriset för inte (oftast).

Nicholas Sparks-boken har jag inte läst. Jag har dock läst hans The Notebook (Dagboken) och A Walk to remember, båda finns även som film. Typ snyft snyft kärlek kärlek. Inga mästerverk direkt.

Ja, och Stieg Larsson MÅSTE du ju läsa. Men läs dom in order.

Och läs Mannen under trappan! Mkt fascinerande bok. :)

Får jag gissa att det var av en kvinna du ärvde böckerna?

Anonym sa...

ALLA marie hermanssons bäcker är annorlunda och bra !! tips tips ;)

Henke sa...

Du gissar helt rätt där Josefine. Kan väl direkt erkänna att jag inte kommer att läsa alla av dem, men en del av dem iaf.

Mankell-boken misstänker jag att jag läst nån gång för en massa år sen när jag var inne i en period då jag läste de flesta av hans Wallander-böcker.

Sofie: jo det jag läst hittills av henne har varit bra iaf. Men ska väl erkänna att det bara är en bok då (Musselstranden).

Josefine sa...

Ja, precis, läs alla Marie Hermanssons böcker! Har läst Musselstranden, Hembiträdet och Mannen under trappan. Ej läst den nya, Svampkungens son... lr nåt sånt. Skall läsa asap. Har jag missat nån nu?

Anonym sa...

Nu känner jag mig utanför. Har nog inte läst en enda av verken på listan, författarna känner man ju igen men icke. Kanske inte riktigt min kopp av té (elle böcker snarare) helt enkelt.

Anonym sa...

Jag kan bara Douglas Adams.

Och lite Terry Pratchett.

Anonym sa...

josefin, den finns en till, varje steg du tar ? eller nå sånt där. tror den handlar om en tjock tjej som får barn men hon är konstig haha ;)

Josefine sa...

Efter lite spanande på adlibris hittar jag Ett oskrivet blad, är det den du menar? Den har jag inte läst...

Hittade även Värddjuret och kommer ihåg att en som jobbar på biblio sa att den var den sjukaste av hennes böcker... :)

Anonym sa...

ja ett oskrivet blad hette den! den är bra, obehaglig på nå vis. men bra ;)

värddjuret lånade jag en gång men läst den aldrig. kanske måste låna om den då .

gillar du det nya bokforumet henke? ;)

Josefine sa...

Men då ska jag se till att läsa Ett oskrivet blad då! Och den nya!

Ja det var iaf du som började prata böcker Henke, så det är bara att gilla läget. :)

Henke sa...

Absolut, får många lästips från er här så fortsätt gärna att tipsa på ni