söndag 9 september 2007

Hänt i helgen

Nu har jag varit sådär dålig med att skriva inlägg igen. Flera dagar utan ett ord i bloggen, så får ta och slå ihop hela helgen till ett enda inlägg och glömma bort att det försvinner några dagar ändå.

I fredags fyllde iaf Mias borson år så efter jobbet bar det av dit för lite fikande och överlämnande av present som pga dålig fantasi fick bestå av pengar. Det blir mycket enklare så, särskillt när man inte har en aning om vad barn som fyller 9 vill ha idag och när man inte ens kommer ihåg vad man själv ville ha i den åldern.

Efter det visade det sig att jag skulle bege mig till den långe av bröderna Sundström för att spendera kvällen med intag av öldrycker. En riktigt trevlig kväll även om Joel övergav oss rätt tidigt eftersom han skulle till Stockholm dagen efter. Så kvar blev Jag, Matte och Thomas kvar själva.

Har man ingen gitarr så kan man väl spela ändå. Eller hur Matte?


Lördagen inleddes med rätt lång sömn för att sedan få besök av modern som jobbade i onsdags när jag fyllde år och därför skulle hit och fika och överlämna present och så där. Så fick vara social ett tag och sen slötitta lite på finnkampen.

Frammåt kvällen var det sen inplanerat fotbollstitt
ande ute i Västbacka som jag nu vet var man har placerat. Det skulle också grillas och ta nån öl/cider där hade Thomas informerat om dagen innan så innan Lelle skulle åka förbi och hämta upp mig tog jag mig ner till Hemköp och handlade kött, potatissallad och folköl till kvällen. Eftersom jag sen räknade med att bli trakasserad för mitt val av styrka på ölen så såg jag till att plocka med en halv flaska Martini Rosso som jag hade ståendes här hemma.

Det visade sig dock att Thomas fortfarande hade dåliga erfarenheter av alkoholhaltiga drycker från kvällen innan och i övrigt endast var Fredrik som också hade hört ryktet om att man skulle ta en par öl till fotbollen och grillningen så det slutade med att han och jag drack oss nån folköl var och jag hällde i mig en halv flaska Martini medan resterande
höll sig till Cola.

Fotbollen i sig var enligt mig en riktigt bra match. Zlatan som inte levererat i tävlingsmatcher på landslagsnivå spelade på en nivå långt över vad jag sett honom prestera utanför Italiens gränser på väldigt lång tid. Tyvärr gjordes inga mål men för Sveriges framtid som ett lag påväg mot EM gjorde det nog inte allt för mycket.


Fredrik laddar upp för fotbollen med Lelles blågula halsduk och en flagga målad i ansiktet.

Idag däremot har det inte lyfts många fingrar och jag har inte ens varit utomhus en endaste sekund utan mest suttit här eller framför tvn. Men det kan vara skönt med såna dagar också.


* Alla bilder går att klicka på för att se dem i större format och dessutom slippa den genomskinlighet som finns på dem när man läser i bloggen.