tisdag 11 september 2007

Förkylt och Fotbolls-VM

Har gått och blivit förkyld. Vaknade i måndags med täppt näsa och ont i halsan. Kände mig lite allmänt febrig under dagen också, men det är väl sånt som går över. Skulle tro att det inte finns mycket kvar av febern nu längre.

Skyller på att jag blev smittad av nån annan förkyld i helgen eller nåt. Eller så är det bara den tiden på året.

Fotbolls-VM började idag för damlandslaget. Eftersom turneringen utspelar sig i Kina så spelar man på såna där skumma tider när jag befinner mig på jobbet så såg inte matchen men kunde i alla fall följa den på radio. 1-1 mot Nigeria efter att man tappat ledningen med inte allt för många minuter kvar. Har jag förstått det hela rätt så blir det rätt svårt att ta sig vidare nu, då både USA och Nordkorea som man har kvar att möta i gruppen anses vara rätt bra. Åker Sverige ur så ska jag för övrigt hoppas på Nordkorea, mest bara för att det med största sannolikhet retar upp någon.

Inga kommentarer: